Leiv Thomas Sandnes blir ny Chief Technology Officer (CTO) i Evidi

Leiv Thomas Sandnes (t.v) og Jørn Seglem (t.h)

Ambisjoner og vekst

Leiv Thomas Sandnes blir en del av Evidi, og tiltrer i rollen som Chief Technology Officer (CTO) fra 1. mars. Evidi opplevde betydelig vekst i 2022, og med ansettelsen av Sandnes er Evidi nå rigget for mer omfattende leveranser og økt veksttakt fremover.

Sandnes har lang fartstid i IT-bransjen, og har jobbet både teknisk og kommersielt hos produsenter som Microsoft og i konsulentleddet. De siste årene har han jobbet med strategisk rådgivning til store offentlige og private aktører. Han er tydelig på at han gleder seg til å være med å utgjøre en forskjell med Evidi, hvor målet er å bidra til at kunder lykkes med sine digitale strategier.

Skal man gjøre en skikkelig forskjell må man ha kontroll på hele verdikjeden. For meg fremstår Evidi som den mest spennende aktøren i det nordiske markedet. Nettopp fordi de har kompetanse på tvers av en organisasjons tech-stack; fra infrastruktur og plattform via samhandling, til forretningsapplikasjon og innsikt. Styrken er i helheten, og hemmeligheten ligger i dybdekunnskapen, sier Sandnes.

Trives i skjæringspunktet

Microsoft har vært en fellesnevner gjennom hele karrieren, både fra innsiden av virksomheten, og i jobb hos partnere. Sandnes trives best i skjæringspunktet mellom teknologi og forretning. Nå ser han frem til å kunne bli en del av Evidi, med sin erfaring og potensiale.

Innovasjon skjer i alle ledd. Hos produsentene, i prosjektene og internt hos kunde. Det viktigste er at løsningen man bygger på ikke hindrer nytenking, men inspirerer til å løse utfordringer smartere. Fremtiden er her nå, den er bare ikke jevnt distribuert, sa en tidligere kollega til meg i Microsoft. Jeg kan ikke være mer enig. Det ligger et enormt potensial i å utnytte innovasjonen som allerede har skjedd og skal skje, avslutter Sandnes.

Rigget for å gripe mulighetene

Sandnes blir en del av ledelsen i et selskap med et tungt fotavtrykk i Norge, som samtidig har vekstambisjoner for hele Norden. Administrerende direktør i Evidi, Jørn Seglem, mener at tilskuddet av Sandnes, og hans tekniske og strategiske ekspertise, vil være med på å løfte selskapet.

Jeg er utrolig glad for å ha fått med en trygg og engasjert kapasitet som Leiv Thomas på laget. Vi har en felles lidenskap for å hjelpe kunder med å balansere i skjæringspunktet mellom mennesker, teknologi og forretning. Og i det skjæringspunktet er Thomas et av de råeste og mest uredde hodene jeg har vært borti! Når vi jobber med å finne smarte tilnærminger til å realisere verdien av digitalisering - og gjøre kundene rigget for å gripe mulighetene i både dagens og nye markeder – trenger vi endringsagenter som bringer nye perspektiver og samtidig er lagspillere. Og evnen til å gjøre nettopp det, med økt tempo, bredde og gjennomføringskraft, forsterkes med Leiv Thomas på laget, sier Seglem.

Evidis samlede kompetanse og teknologiplattform setter virksomheter i stand til å kontinuerlig videreutvikle seg og innovere - nyskapende, sikkert og kostnadseffektivt. Samspillet mellom mennesker, forretningsprosesser og teknologi skaper bedre virksomheter, som er rigget for å gripe mulighetene.

Evidi besitter en helhetlig ekspertise på rådgivning, endringsledelse, utvikling, implementering og vedlikehold av kritiske IT-løsninger, herunder fysisk- og skybasert infrastruktur, kritiske forretningsapplikasjoner som ERP, CRM, data- og integrasjonsplattformer så vel som datamodellering og analyse. Dette gjør Evidi til Norges mest komplette tilbyder av produkter og tjenester med Microsoft teknologi i sentrum.

Evidi eies 50% av ansatte, i samarbeid med Credo Partners som aktiv eier og aksjonær. Aggregert omsatte selskapet for MNOK 530 i 2022. Credo Partners er et norsk investeringsselskap som skalerer opp virksomheter i partnerskap med investorer og gründere. Selskapet har 300 ansatte på kontorer i Oslo, Asker, Bergen, Halden, Sandnes, Sarpsborg, Stavanger, Tønsberg, København, Odense og Århus.