Jørn Seglem blir ny administrerende direktør i Skill Communicate

Etter litt over en måned som ett felles selskap, får Skill Communicate ny administrerende direktør som skal lede den ambisiøse satsingen fremover.

Jørn Seglem kommer fra jobben som administrerende direktør i SAS Institute i Norge i tillegg til en nordisk lederrolle i samme selskap. Tidligere har Seglem hatt lederstillinger i den digitale satsningen til industrikonsernet Kongsberg – Kongsberg Digital. Før dette tilbrakte han flere år i Microsoft i ulike lederroller. Seglem har også sittet i styret i Forte Digital, og har nå aktive styreposisjoner i Prediktor og Mnemonic.

SAS Institute har vært et flott sted å være, og etter en betydelig vekst i 2021 føler jeg meg trygg på at jeg forlater selskapet og teamet på et godt sted. Når jeg skulle lokkes bort, så måtte det et helt unikt konsept og mulighet til. Allerede første gang jeg møtte styreleder Gudmund Killi, og hørte om ambisjonene til den nye satsingen, ble jeg solgt, sier Jørn Seglem.

Skal skape et vinnerlag

Etter en omfattende søknadsprosess, landet styret og styreleder Gudmund Killi, på den de mente kunne bygge det beste laget.

Jørn har en solid erfaring, som passer Skill Communicate perfekt. Vi har en enkel idé, nemlig å bygge markedets mest helhetlige leveransekapasitet på tvers av teknologiporteføljen til Microsoft. Hans erfaring med å skape vinnende organisasjoner innen både tjenester og software, innland og utland, Microsoft og andre teknologier er akkurat det Skill Communicate-selskapene trenger for å bli uovervinnelige sammen, sier styreleder Gudmund Killi.

Tar over sjefsstolen i mai

Jørn Seglem tar over for interim CEO Odd Nymark den 1. mai 2022.

Jeg vil få takke Odd Nymark for en formidabel innsats som interimleder av Skill Communicate under oppbyggingen. Det har vært helt kritisk å ha en så erfaren leder i midten med mange selskaper og mennesker som skal finne sammen på kort tid. Odd fortsetter i samme rolle som interimleder inntil Jørn er på plass, og i en god overgangsfase deretter også, sier Killi.

Unikt posisjonert i et voksende marked

Den ferske sammenslåingen av eSeven, Pilaro, AITC, Skill og Communicate har over 300 ansatte, og er allerede i full gang med å levere verdi til kunder på tvers av Microsoft teknologiplattform.

Dette er fem allerede imponerende selskaper, med tydelige posisjoner bygget over lang tid med sine kunder. Nå samles kreftene for å tenke ytterligere vekst og en spisset strategisk retning. Jeg ser virkelig frem til å bli kjent med både menneskene og kundene, og sammen videreutvikle det samlede selskapet Skill Communicate til noe helt unikt, avslutter Jørn Seglem.

‍Om Skill Communicate

Skill Communicate AS er Norges største uavhengige Microsoft partner med ekspertise på utvikling, implementering og vedlikehold av kritiske IT-løsninger herunder fysisk- og skybasert infrastruktur, kritiske forretningsapplikasjoner som ERP, CRM og MS 365, data- og integrasjonsplattformer så vel som datamodellering og analyse.

Aggregert omsetter selskapene for i underkant av NOK 500 millioner med 300 ansatte ved kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Asker, Tønsberg, Sarpsborg og Halden.

Skill Communicate eies av ansatte nøkkelpersoner og Credo Partners som aktiv eier og største aksjonær. Credo Partners er et norsk investeringsselskap som skalerer opp virksomheter i partnerskap med investorer og gründere. Credo har spesialisert seg på å utvikle mellomstore gründer- og familieselskaper til skalerbare og bærekraftige forretningssystemer, og fokuserer på sektorene industri, B2B-tjenester, forbrukervarer og helse.