Evidi fusjonerer alle oppkjøpte selskaper i Danmark og fortsetter sin ambisiøse vekstreise

Caroline Skuland

Evidi annonserte oppkjøpet av danske Microsoft Dynamics CRM spesialist Valcore i slutten av november 2023. Tidligere i 2023 kjøpte Evidi også Cloud Agility, en Microsoft Business Central ERP og Microsoft Finance & Supply Chain spesialist. Selskapene fusjonerer nå med Evidi Core i Danmark for å bygge Evidi som et ledende Microsoft kompetansehus i det danske markedet. Ved å gjøre dette i et tett og nysgjerrighetsdrevet samarbeid med engasjerte kollegaer fra de norske teamene, er ambisjonen å strekke seg mot en ledende posisjon i Danmark i løpet av 2024/2025.

Fra venstre: Jørgen Peter Rasmussen, Lars Bo Nielsen og Oscar Tolstrup.

Styrken ligger i helheten

Evidi har som mål å bli Nordens råeste kompetansemiljø på Microsoft teknologi i hele Norden. Fusjonen av våre danske oppkjøp gjøres for enklere å kommunisere med markedet og alle våre kunder.

Det er veldig spennende å kunne fullføre fusjonen av selskapene i Danmark så raskt, og opprettholde fokuset på å invitere inn nye kollegaer og kunder. For våre kunder betyr fusjonen i Danmark at vi kan levere tjenester og løsninger som støtter hele kundens virksomhet. Med en digital tjenesteplattform og en sikker og skalerbar infrastruktur kan de ulike systemene som ERP, CRM og mer integreres og plattformen til kundene får en helhet. Vi snakker om at Styrken ligger i helheten og det er nettopp gjennom å levere på hele Microsoft stacken med alle våre perspektiver fra ekspertene våre, at vi kan love det til kundene, sier CEO Jørn Seglem.

Administrerende direktør i Evidi Danmark, Oscar Tolstrup, deler Seglems entusiasme og legger til:

Vi er er så glade for samarbeidet med teamene i både Valcore og Cloud Agility. At vi nå fullfører fusjonen, gjør all kundedialog så mye enklere. Sammen skal vi utvide vår tilstedeværelse i Danmark og bygge en felles vekstreise med det fantastiske teamet vi allerede har på plass og de nye vi etter hvert skal ønske velkommen i 2024.

Oscar Tolstrup, Administrerende direktør, Evidi Danmark

Lederne i både Valcore og Cloud Agility støtter Seglem og Tolstrup og Thomas la Cour Søndergaard fra Valcore legger til:

I Norge har Evidi allerede etablert seg som den ledende Microsoft-spesialisten, og ved å gjenspeile denne suksessen i Danmark vil vi kunne levere samme bredde på kompetanse gjennom ett selskap også for våre danske kunder. Det gleder vi oss skikkelig til å bidra til!

Sammenslåingen av disse tre selskapene danner nå et unikt og kraftfullt partnerskap. Vi er privilegerte som får bidra til å bygge opp Evidi i Danmark. Vårt fokus på ansatte, trivsel og profesjonalitet harmonerer med felles verdier i alle selskapene, avslutter Jørgen Peter Rasmussen fra Cloud Agility.

Vi leverer bred kompetanse innenfor vårt eget rammeverk kalt Business Driven Architecture. Rammeverket gjør oss i stand til å levere omfattende kompetanse innenfor prosess og utvikling, og danner grunnlaget for vår ledende posisjon på hele bredden av Microsoft-teknologier. Fra CRM og ERP til Low-code/No-code-utvikling, skyplattformen Azure, sikkerhet, implementering og vedlikehold av kritiske IT-løsninger.

Selskapet forventes å oppnå en omsetning på MNOK 630 i 2023, noe som indikerer en vekst på 23% sammenlignet med 2022. Evidi har i dag 450 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Asker, Bergen, Halden, Sandnes, Sarpsborg, Stavanger, Tønsberg, Ballerup, Odense, Aarhus, Roskilde, Vejle, Thisted og Ahmedabad.

Thomas la Cour Søndergaard, CEO Valcore, thomas@valcore.dk

Jørgen Peter Rasmussen, CEO Cloud Agility, jpr@cloud-agility.com