Skill Communicate bliver førende Microsoft konsulenthus

Om prosjektet

Skill Communicate AS bliver Norge’s førende Microsoft konsulenthus, og består af Communicate Norge AS, Skill AS, Albatross IT Consultants AS (AITC), Pilaro AS og eSeven AS.

Skill Communicate har flere datterselskaber, hvoraf Skill og AITC bliver til Skill Solutions, Pilaro og eSeven bliver til Skill Core, mens Communicate består.

Projektnavnet på Credo Partner’s nye investeringsplatform indenfor IT-service, var frem til udgangen af 2021 Aimbot, men dette er nu ændret til Skill Communicate.

Efter sammenlægningen består firmaet nu af selskaberne Skill, AITC, Pilaro, eSeven og Communicate. Tilsammen repræsenterer disse firmaer Norge’s største uafhængige Microsoft partner, med ekspertise på udvikling, implementering og vedligehold af kritiske IT-løsninger, herunder fysisk- og cloud-baseret infrastruktur, kritiske forretningsapplikationer som ERP, CRM og MS 365, data- og integrationsplatforme såvel som datamodellering og analyse.

Samlet set omsætter firmaerne for i underkanten af NOK 500 millioner med ansatte på kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Asker, Tønsberg, Sarpsborg og Halden.

Færdiggørelse af platformen

I juni 2021 gik grundlæggerne, ledelsen og de ansatte i firmaerne eSeven AS og Pilaro AS sammen med Credo Partners og etablerede Aimbot under norsk ejerskab. Ideen var at blive en ny vækstplatform på Microsoft-fokuserede IT-serviceselskaber, hvor alle grundlæggere og ledere, samt de fleste medarbejderaktionærer, fortsatte på ejersiden af den nye platform, hvor Credo Partners vil repræsentere ca. 60% af ejerskabet. I oktober gik de ansatte og lederne i Skill og Albatross IT Consultants AS (AITC), også ind i samarbejdet og blev dermed en del af satsningen.

‍Som det sidste skud på stammen, fuldstændiggør Communicate de øvrige selskaber med ekspertise på integration og udvikling, digitale serviceplatforme og rådgivning, tilknyttet strategi, digitalisering og arkitektur.

Total leverandør af Microsoft teknologi

Efter sammenlægningen dækker summen af selskabernes ekspert kompetencer hele Microsoft’s produktportefølje og gør gruppen til en totalleverandør af Microsoft teknologi, som giver en stærkere leverance end selskaberne har kunnet gøre individuelt. Samtidig skal dagens lokale forankringer, fokus på nærhed til kunder og selskabernes unikke kulturer bibeholdes og videreudvikles.

Om samarbejdet og fremtiden

Det, at blive en del af dette samarbejde og være med til at opbygge en holistisk platform med leverance kapacitet på tværs af Microsoft porteføljen, er utrolig spændende! Sammen med de andre selskaber åbner der sig enorme muligheder, som vi ikke kunne have klaret alene. Nu gælder det bare om at smøge ærmerne op og starte den utroligt spændende rejse!

Espen Stensund, CEO hos Skill Communicate AS

Samlet set er vi over 300 ansatte, som står sammen om at hjælpe eksisterende og nye kunder med at udvikle deres forretning ved hjælp af Microsoft software. Vi er meget glade for, at Communicate valgte os og vi glæder os over at have fået endnu flere kompetente og motiverede medarbejdere med ombord. Sammen skal vi skabe Norge’s største og bedste uafhængige Microsoft-kompetence center.

Odd Nymark, CEO hos Skill Communicate AS

Vi startede Aimbot-projektet i juni 2021 gennem opkøb af Pilaro og eSeven, og satte os det mål, at bruge 3 år på at tilegne os de kompetencer, vi behøver, for at kunne tilbyde IT-tjenester med en holistisk tilgang baseret på Microsoft teknologi, til store SMBer og enterprise kunder i Norge. Efter opkøbene af Skill og AITC i oktober og nu Communicate, kan vi kalde os total leverandør efter 6 måneder i drift, hvilket betyder, at vi har købt os mere tid til at udvikle gruppen til at være den førende norske næste-generations IT-service aktør, som selskaberne fortjener at være. Vi er meget entusiastiske over at have fået Communicate med ombord. Selskabet besidder en unik kompetence opbygget gennem over 25 år, og vi har fået et meget godt indtryk af de ansatte, vi har mødt gennem processen, og vi glæder os til samarbejdet.

Gudmund Killi, Bestyrelsesformand hos Aimbot AS og Managing Partner hos Credo Partners AS