Skill Communicate etablerer seg i det danske markedet

Etter knappe 2 måneder i lederstolen kan Jørn Seglem dele at vi etablerer oss i Danmark. Oscar Tolstrup ønskes velkommen og skal lede satsingen rundt Business Central og ERP løsninger i Danmark.

Jørn Seglem (t.v.), Ranja Pedersen Ovedal (i midten) og Oscar Tolstrup (t.h.)
Det er fantastisk hyggelig å ønske velkommen til Oscar Tolstrup i det danske markedet, sier Jørn Seglem. Vi har store ambisjoner i et fragmentert danske marked – og ser frem til en rask oppskalering av ressurser - i første omgang kompetanse rundt Business Central. Samtidig vil vi gå i dialog med danske kunder som ønsker å skape mer via digitale tjenesteplattformer, og ønsker en ende-til-ende Microsoft forretningspartner som kan hjelpe dem å omdanne data til verdi.

Lang erfaring i det danske markedet

Jeg har jobbet med Business Central i over 20 år hos store, danske Microsoft Partnere. Da jeg startet dialogen med Skill Communicate, via tidligere kollegaer, så jeg et stort potensial i et samarbeid med etablering av et selskap i Danmark, forteller Oscar Tolstrup.
Oscar har lang erfaring med å jobbe tett med Microsoft og andre viktige partnere for å sikre kunder optimal implementering av moderne IT systemer, legger Jørn Seglem til.
Jeg brenner for løsninger med fokus på bærekraft og SaaS tjenester basert på NoCode-LowCode prinsippet som sikrer kundene en fremtidsrettet løsning, sier Oscar. Skill Communicate har en rekke egenutviklede tjenester som er utviklet basert på mange års erfaring i bransjen. Disse vil nå komme det danske markedet til gode gjennom etableringen av selskapet i Danmark. Jeg har selv dyp og bred kunnskap på området og gleder meg til å ta de ut i det danske markedet, legger Tolstrup til.

Gleder seg til å komme i gang

Fokus må alltid være at kunden skal få maksimal utbytte av sine prosjektinvesteringer, forteller Oscar. Ofte handler det mer om organisasjonsutvikling og prosessoptimalisering enn bits og bytes i et ERP-, BI- eller CRM-prosjekt. I Skill Communicate forstår jeg at kunden anbefales kun det som gir merverdi, om ikke gjør man det ikke. Det er en god match med min filosofi, sier Oscar.
Gjennom årene har jeg møtt og jobbet med prosjektorienterte og produksjonsbedrifter i danske, så vel som internasjonale prosjekter. Jeg vet hvor viktig det er for kundene å ha en stabil og pålitelig partner bak prosjektet. En partner som kan ta ansvaret for hele prosjektet. Jeg ser virkelig frem til å etablere den danske enheten sammen med Skill Communicate og eierne, avslutter Tolstrup.

Ranja Pedersen Ovedal er markeds- og kommunikasjonsdirektør og tilhører teamet til Jørn Seglem.

Jeg ser veldig frem til etableringen i Danmark og ønsker Oscar velkommen på laget. Vår målgruppe vil bli best på å ta ut verdi av teknologi og vi gjør de rigget for å gripe mulighetene gjennom rask digital utvikling. Jeg er overbevist om at vi sammen med Oscar skal greie å etablere oss som den pålitelige spesialisten vi er her hjemme i Norge, også i Danmark, sier Ranja.

Om Skill Communicate

Skill Communicate AS er Norges største uavhengige Microsoft partner med ekspertise på utvikling, implementering og vedlikehold av kritiske IT-løsninger herunder fysisk- og skybasert infrastruktur, kritiske forretningsapplikasjoner som ERP, CRM og MS 365, data- og integrasjonsplattformer så vel som datamodellering og analyse.

Skill Communicate AS består av fem tidligere uavhengige selskaper; eSeven AS, Pilaro AS, Communicate Norge AS, Skill AS og Albatross IT Consultants AS. Aggregert omsetter selskapene for i underkant av NOK 500 millioner i 2021 med 300 ansatte ved kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Asker, Tønsberg, Sarpsborg og Halden.

Skill Communicate eies av ansatte i samarbeid med Credo Partners som aktiv eier og største aksjonær. Credo Partners er et norsk investeringsselskap som skalerer opp virksomheter i partnerskap med investorer og gründere. Credo har spesialisert seg på å utvikle mellomstore gründer- og familieselskaper til skalerbare og bærekraftige forretningssystemer, og fokuserer på sektorene industri, B2B-tjenester, forbrukervarer og helse.