Evidi kjøper den danske Dynamics 365-spesialisten Valcore

Caroline Skuland

Evidi fortsetter sin ambisiøse vekstreise og kunngjør oppkjøpet av danske Valcore, en spesialist på Microsoft Dynamics 365, med en imponerende portefølje av eksisterende kunder og ledende kompetanse. Evidi etablerte seg først i Danmark med et team som har over 20 års ekspertise innen Microsoft Business Central ERP. I mai 2023 inkluderte selskapet Microsoft Finance & Supply Chain i porteføljen gjennom en investering i Cloud Agility. De utvider nå ytterligere kompetanse på Microsoft CRM og Power Platform gjennom partnerskapet med danske Valcore.

Fra venstre: Jørgen Peter Rasmussen, Oscar Tolstrup, Lars Bo Nielsen, Martin Drud Nielsen, Thomas La Cour Søndergaard, Martin Bundesen og Jørn Seglem.

Bærekraftig vekst med mennesker i sentrum

Evidi har en urokkelig tro på at bærekraftig vekst best sikres med et bredt mangfold av mennesker, fagområder og kompetanse Derfor er det viktig å bygge Evidi med de rette ferdighetssettene og holdningene gjennom våre forretningsoppkjøp. Evidi søker et bredt spekter av perspektiver og legger til rette for lagspill for å sikre de beste løsningene for kundene våre.

Oppkjøpet forener komplementær kompetanse, og fusjonen legger grunnlaget for en robust enhet, klar til å dra nytte av gjensidig læring. Sammenslåingen skaper også et solid fundament og posisjonerer oss bedre for å tiltrekke bransjens mest talentfulle personer, samtidig som det utvider kapasiteten vår til å utvikle systemer og løsninger som imøtekommer de ulike behovene til kundene våre på tvers av ulike sektorer, sier CEO i Evidi, Jørn Seglem.

Seglem fremhever også Valcores kultur, verdier og kontinuerlige forpliktelse til å skape verdi for sine kunder, som passer perfekt med Evidis kundeløfte om å rigge ambisiøse virksomheter til å gripe sine muligheter og potensial.

Vi er utrolig fornøyde med å fullføre oppkjøpet og partnerskapet med Valcore. Fra det øyeblikket vi møtte Thomas og Martin, forsto vi i fellesskap at selskapene ville ha en god kulturell match. Fra et dansk kundeperspektiv er vi nå i stand til å levere et komplett utvalg av Microsoft-forretningsløsninger til våre danske kunder – og vil fortsette å bygge det ledende Microsoft Powerhouse i Danmark og Norden.

Møter økende kundekrav

I takt med den konstante teknologiske utviklingen, samsvarer Evidis forpliktelse til å levere nyskapende løsninger sømløst med de økende forventningene fra vår varierte kundegruppe.

Vår ambisjon er å bygge det råeste kompetansehuset på Microsoft teknologi i Norden, så vel som i Norge, slik at vi kan levere hele spekteret av Microsoft-tjenester til kundene våre, forklarer Seglem ivrig.
I 2020 etablerte Valcore en målrettet vekststrategi. Vi har lagt ned en betydelig innsats de tre siste årene, og oppnår nå en betydelig milepæl i strategien vår gjennom etableringen av et partnerskap med Evidi, sier Thomas la Cour Søndergaard, partner i Valcore. Vår rolle fremover vil være å bygge CRM-virksomheten rundt verdiene som har dannet det grunnleggende fundamentet i Valcore de 12 siste årene. Samtidig får vi muligheten til å tilby flere Dynamics 365-tjenester, flere ressurser, bedre service, høyere kvalitet, samtidig som vi opprettholder vårt nære forhold til kundene våre.

Selskapet forventes å oppnå en omsetning på MNOK 630 i 2023, noe som indikerer en vekst på 23% sammenlignet med 2022. Evidi har i dag 450 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Asker, Bergen, Halden, Sandnes, Sarpsborg, Stavanger, Tønsberg, Ballerup, Odense, Aarhus, Roskilde, Vejle, Thisted og Ahmedabad.

Thomas la Cour Søndergaard, Partner Valcore, thomas@valcore.dk