Nyt om navn: Evidi ansætter erfaren IT-leder fra Oliefonden

Margrethe Melbye (t.v.) og Jørn Seglem (t.h.)

Margrethe Melbye kommer fra rollen som Global head of Systems and Data i Norges Bank Investment Management (NBIM), og tager nu rollen som Chief information security officer (CIO/CISO) hos Evidi.

Melbye har en lang karriere i banksektoren, med mange forskellige IT-roller i DNB gennem næsten 20 år, og de seneste tre år har hun arbejdet i Oliefonden.

Jeg har haft en spændende tid i NBIM, hvor jeg sammen med fantastiske kolleger har været med til at løfte IT-området til at blive en central del af udviklingen for organisationen. At skabe et mere effektivt teknologisk fundament for organisationen, har været en vigtig opgave, og noget som jeg har haft stor glæde over at arbejde med, siger Melbye.

Bred erfaring fra forandringsledelse

Jeg har været så heldig at have arbejdet med store og små forandringsforløb og digitale transformationer, globalt, i Norge og Norden. Teknologi og transformation er naturligvis nøgleordet for, at vi hos Evidi skal lykkes med vores målsætning. Dette er i kernen af, hvad jeg har arbejdet med hos DNB og NBIM.
Jeg ser frem til at bruge mine erfaringer i en ny kontekst i Evidi og ikke minst lære nye ting, siger Melbye.
Allerede i den indledende kontakt med Evidi blev jeg solgt. Det solide fundament, som de oprindelige fem selskaber udgør, sammen med den klare vækstambition i Norge og Norden, tændte noget i mig. Derudover forstod jeg, at der ikke mangler kompetente folk i virksomheden, efterhånden som jeg mødte flere af dem, som arbejder her. Kombinationen af energiske ambitioner og virkeligt kompetente medarbejdere, gør dette sats meget interessant, siger Melbye.

Melbye bliver en del af ledelsen i et selskab med et solidt fodfæste i Norge – med vækstambitioner for hele Norden. Evidi er et resultat af sammenlægningen af IT-firmaerne eSeven, Pilaro, Communicate, Skill og Albatross IT. Selskabet har 300 ansatte på ti kontorer i Oslo, Asker, Bergen, Halden, Sandnes, Sarpsborg, Stavanger, Tønsberg og København.

- Glæder mig til at arbejde med Margrethe

Administrerende direktør i Evidi, Jørn Seglem, er stolt over ansættelsen af Melbye og er glad for, at hun kan bibringe nye perspektiver til firmaet.

Jeg er utrolig glad for, at vi har fået Margrethe med ombord. Evidi skal ud på en længere forandringsrejse, og derfor er det godt at have fået en leder med stor erfaring og gennemslagskraft. Igennem de processer, hun har været med på, både hos DNB og NBIM, har hun vist, at hun formår at håndtere stærke interessenter, og hun er lykkedes med at guide organisationerne gennem en afgørende modernisering. Nu glæder jeg mig til at arbejde sammen med Margrethe for at videreudvikle Evidi, siger Seglem.