Communicate får nye ejere og indgår aftale med Credo Partners

Ranja Ovedal

Communicate Norge AS bliver Norge’s førende Microsoft konsulenthus sammen med Skill AS, Albatross IT Consultants AS (AITC), Pilaro AS og eSeven AS.

Onsdag 24. november signerte Communicate Norge AS en avtale med Credo Partners om å bli en del av deres satsning med prosjektnavn Aimbot. Transaksjonen forventes gjennomført i løpet av 2021.

Om Aimbot

Aimbot er projektnavnet på Credo Partners nye investeringsplatform indenfor IT-service og vil efter opkøbet bestå af selskaberne Communicate, Skill, AITC, Pilaro, og eSeven. Summen af selskaberne repræsenterer Norge’s største uafhængige Microsoft partner med ekspertise på udvikling, implementering og vedligehold af kritiske IT-løsninger, herunder fysisk- og cloud-baseret infrastruktur, kritiske forretningsapplikationer som ERP, CRM og MS 365, data- og integrationsplatforme så vel som datamodellering og analyse.

Totalt set omsætter firmaerne for i underkanten af NOK 500 millioner med ansatte på kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Asker, Tønsberg, Sarpsborg og Halden.

Opkøbet af Communicate færdiggør platformen

Som det sidste skud på stammen fuldstændiggør Communicate de øvrige selskaber med ekspertise på integration og udvikling, digitale tjenesteplatforme og rådgivning knyttet til strategi, digitalisering og arkitektur. Gennem samarbejde med de øvrige selskaber vil Communicate kunne tilbyde en bredere serviceportefølje til sin stabile kundedatabase, som indeholder nogle af Norges største virksomheder.

Efter sammenlægningen dækker summen af selskabernes ekspert kompetencer hele Microsoft’s produktportefølje og gør gruppen til en totalleverandør af Microsoft teknologi, som giver en stærkere leverance end selskaberne har kunnet gøre individuelt. Samtidig skal dagens lokale forankringer, fokus på nærhed til kunder og selskabernes unikke kulturer bibeholdes og videreudvikles.

Det at blive en del af dette samarbejde og være med til at opbygge en holistisk platform med leverance kapacitet på tværs af Microsoft porteføljen er utroligt spændende! Communicate har opbygget en stærk markedsposition over 25 år indenfor integration og digital service platform, og sammen med de andre selskaber åbner der sig enorme muligheder, som vi ikke har kunnet have taget alene. Nu er det bare med at smøge ærmerne op og starte denne spændende rejse!

Espen Stensund, CEO hos Communicate Norge AS

Om samarbejdet og fremtiden

Med Communicate er vi nu over 300 ansatte, som sammen står klar til at hjælpe eksisterende og nye kunder med at udvikle deres forretning ved hjælp af Microsoft software. Vi er utroligt glade for at Communicate valgte os og vi glæder os over at have fået endnu flere kompetente og motiverede medarbejdere med ombord. Sammen skal vi skabe Norges største og bedste uafhængige Microsoft-kompetence center.

Odd Nymark, CEO hos Aimbot AS

Vi startede Aimbot-projektet i juni 2021 gennem opkøb af Pilaro og eSeven, og satte os det mål, at bruge 3 år på at tilegne os de kompetencer, vi behøver, for at kunne tilbyde IT-tjenester med en holistisk tilgang baseret på Microsoft teknologi, til store SMBer og enterprise kunder i Norge. Efter opkøbene af Skill og AITC i oktober og nu Communicate, kan vi kalde os total leverandør efter 6 måneder i drift, hvilket betyder, at vi har købt os mere tid til at udvikle gruppen til at være den førende norske næste-generations IT-service aktør, som selskaberne fortjener at være. Vi er meget entusiastiske over at have fået Communicate med ombord. Selskabet besidder en unik kompetence opbygget gennem over 25 år, og vi har fået et meget godt indtryk af de ansatte, vi har mødt gennem processen, og vi glæder os til samarbejdet.

Gudmund Killi, Bestyrelsesformand i Aimbot AS og Managing Partner hos Credo Partners AS

Ranja Pedersen Ovedal, CMO Evidi
ranja.ovedal@evidi.com