Evidi lanserer sin nordiske vekstplattform gjennom fusjonen av danske selskaper

Ranja Pedersen Ovedal

Etter suksessfulle partnerskap og oppkjøp ila 2023 fusjonerer Evidi nå sine tre selskaper i det danske markedet – Valcore A/S, Evidi Core A/S og Cloud Agility A/S - til et felles Evidi A/S. Med dette er Evidi på vei mot å realisere visjonen om å etablere Evidi som et ledende Microsoft kompetanse hus også i det danske markedet. Sammenslåingen gjøres i tett samarbeid med engasjerte kollegaer fra både norske og danske team – og ambisjonen er å strekke seg mot en ledende posisjon i Danmark i løpet av 2024/2025.

Fra venstre: Jørn Seglem og Jørgen Peter Rasmussen

Styrken ligger i helheten

Evidi har som mål å bli Nordens råeste kompetansemiljø på Microsoft teknologi. Ved å samle alle danske selskap som ett Evidi blir det enklere å jobbe på tvers av Danmark og Norden, samt gjenbruke kompetanse, kundeerfaringer og innovasjon, for å skape verdi på stadig bredere leveranser. For kundene i det norske markedet betyr fusjonen ytterligere dybdekompetanse innenfor Microsoft Business Central, Microsoft Finance & Supply Chain, samt Microsoft Dynamics 365 CRM og lavkodeplattformen Power Platform. Gjennom rask digital utvikling og med verdensledende Microsoft teknologi, setter Evidi kundene i stand til å innovere og skape bærekraftige løsninger i sine respektive bransjer.

Det er utrolig spennende å fullføre fusjonen av selskapene i Danmark så raskt – i tett partnerskap med de tre flotte teamene. Fusjonen – og partnerskapet med teamet i Norge - gjør at vi kan levere tjenester og løsninger som støtter hele kundens virksomhet Nordisk – samtidig som vi beholder spisskompetansen på de ulike fagområdene. Vi snakker om at Styrken ligger i helheten, og det er nettopp gjennom en helhetlig tilnærming til mennesker, prosesser og teknologi at vi gjør våre ambisiøse kunder i stand til å gripe sine muligheter, forteller CEO Jørn Seglem entusiastisk.

Jørgen Peter Rasmussen, som var CEO i det oppkjøpte selskapet Cloud Agility blir ansvarlig for driften i Danmark i tett partnerskap med Thomas la Cour Søndergaard fra Valcore og Oscar Tolstrup fra Evidi Core. De deler Seglems entusiasme og legger til:

Thomas, Oscar og jeg er så glade for samarbeidet som allerede er etablert med teamene i Danmark og Norge. At vi nå fullfører fusjonen og opererer under samme navn, forenkler kundedialog og mulighetene til å fortsette å dyrke felles leveranser i både lokale markeder og Nordisk. Sammen skal vi utvide vår tilstedeværelse i Danmark og bygge en felles vekstreise med det fantastiske teamet vi allerede har på plass og de nye vi etter hvert skal ønske velkommen. I Norge har Evidi etablert seg som den ledende Microsoft-spesialisten, og ved å gjenspeile denne suksessen i Danmark vil vi kunne levere samme bredde på kompetanse for våre danske kunder. Det gleder vi oss skikkelig til å bidra til, avslutter Jørgen Peter Rasmussen.

Selskapet hadde en omsetning på MNOK 619,4 i 2023, som er en vekst på 21,2% sammenlignet med 2022. Evidi har i dag 450 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Asker, Bergen, Halden, Sandnes, Sarpsborg, Stavanger, Tønsberg, Ballerup, Odense, Aarhus, Roskilde, Vejle, Thisted og Ahmedabad.

Jørgen Peter Rasmussen, Country Manager - Denmark, Evidi, jorgen.peter.rasmussen@evidi.com

Thomas la Cour Søndergaard, Consulting Director Engage - Denmark, Evidi, thomas.lacour.sondergaard@evidi.com

Oscar Tolstrup, Consulting Director Optimise - Denmark, Evidi, oscar.tolstrup@evidi.com