Evidi ansætter Tom Rune Espedal som forretningsudvikler i Vest

Ranja Ovedal

Jørn Seglem (t.v) og Tom Rune Espedal (t.h)

Store ambitioner og lokal forankring

Efter 13 år som daglig leder hos Sandnes Ulf, bliver Tom Rune Espedal nu en del af Evidi. Han vil fra 15. marts træde ind i rollen som forretningsudvikler i Region Vest, og er et vigtigt led i Evidi’s tilstedeværelse i regionen.

Espedal har betydelig erfaring med ledelse og med at få mennesker til at spille på samme hold. Han har spillet en afgørende rolle for at få Sandnes Ulf til det, de er i dag. Espedal kommer tidligere fra IT-branchen, og har deltaget i projekter med indførelse af lokale og centrale IT-løsninger i topidrætten de senere år.

Efter flere år med topidræt er jeg tilbage til der, hvor jeg startede, nemlig i IT-branchen. Evidi er et firma i vækst og med store ambitioner, men samtidig med lokal forankring, og de fremstod for mig, som en meget spændende virksomhed. Med dygtige ansatte, som har lang tids erfaring i Sandnes, er der store muligheder for mig, for at udvikle mig sammen med firmaet og være med til at opbygge et stærk Evidi i regionen, fortæller Espedal.

Region i vækst

Med Evidi’s voksende position i Region Vest, er lokalkendskabet og forståelsen, som Espedal besidder, afgørende. Hans evne til at se muligheder og løfte dem, han har rundt om sig, samt hans brede lokale netværk, vil være en vigtig faktor for at yde det bedste for kunderne i området. Han ser frem til at arbejde tæt sammen med kolleger og kunder for at sætte fart på digitaliseringen, og støtte de lokale IT-medarbejdere.

Evidi har en skala og bredde i kompetence og leverance, som mange firmaer i regionen efterspørger. For at kunne give de rigtige råd til brug af teknologi, er det vigtigt at kende markedet og være tæt på kunden. Nu ser jeg frem til at bidrage til at udvikle regionen sammen med Evidi, og til at udvide og fuldende et allerede stærkt fagligt miljø, siger Espedal.

Nysgerrighed og drive

Espedal indtræder i en stilling tæt knyttet til investeringen på lokal tilstedeværelse i store dele af landet. Administrerende direktør hos Evidi, Jørn Seglem, mener, at ansættelsen af Espedal, og hans tekniske og menneskelige ekspertise, vil være vigtig for Evidi’s videre vækst i området.

Det bliver utroligt spændende at få så engageret en holdspiller og kulturbygger som Tom Rune ombord. Han har allerede vist, at han formår at bygge en klub – og en arbejdsplads - hvor folk kan være dygtige til forskellige ting, men levere som ét hold. Hans nysgerrighed og hans blik for, hvordan vi skaber tydelig værdi for vores kunder, samt vores erfaring med at bygge tværfaglige teams sammen med kunderne, gør, at han vil være en fantastisk kapacitet til at videreudvikle Evidi regionalt.

Evidi har mange spændende kunder i Region Vest med stærk lokal tilstedeværelse, så som Haaland Tynnplate, som sætter specielt fokus på, at unge skal vælge en faglig uddannelse. Ansættelsen af Espedal er et vigtigt led i Evidi’s arbejde med at ansætte lokale IT-medarbejdere.

Der er et stort potentiale med at opnå større teknologisk viden hos en række firmaer i Region Vest. Evidi er i dag en betydelig aktør i regionen med over hundrede kunder. Vi skal vækste indenfor flere brancher og skabe yderligere værdi gennem bredere og mere holistiske leverancer. Det ønsker vi at gøre ved at spille på samme hold som ambitiøse erhvervsaktører. Vi ønsker at være synlige og en bidragyder til noget større i lokalsamfundet, og vil rekruttere både kunder og ansatte her, forklarer Seglem.

Om Evidi

Evidi’s samlede kompetence- og teknologiplatform gør virksomheder i stand til at videreudvikle sig kontinuerligt og innovere – nyskabende, sikkert og rentabelt. Samspillet mellem mennesker, forretningsprocesser og teknologi skaber bedre virksomheder, som er gearet til at gribe mulighederne.

Evidi besidder en holistisk ekspertise på rådgivning, forandringsledelse, udvikling, implementering og vedligehold af kritiske IT-løsninger, herunder fysisk- og cloudbaseret infrastruktur, kritiske forretningsapplikationer som ERP, CRM, data- og integrationsplatforme, så vel som datamodellering og analyse. Dette gør Evidi til Norge’s mest komplette udbyder af produkter og tjenester med Microsoft teknologi i centrum.

50% af medarbejderne er medejere af Evidi i samarbejde med Credo Partners som aktiv ejer og aktionær. Samlet set omsatte selskabet for MNOK 530 i 2022. Credo Partners er et norsk investeringsselskab, som opskalerer virksomheder i partnerskab med investorer og grundlæggere. Selskabet har 380 ansatte på kontorer i Oslo, Asker, Bergen, Halden, Sandnes, Sarpsborg, Stavanger, Tønsberg, København, Odense, Århus og Ahmedabad.

Ranja Pedersen Ovedal, CMO Evidi
ranja.ovedal@evidi.com