AITC går sammen med Skill og Aimbot

Albatross IT Consultants AS (AITC) og Skill AS bliver en del af Aimbot – og bliver Norges førende konsulenthus.

Fredag d. 8. oktober underskrev Skill AS og Albatross IT Consultants AS en aftale med Credo Partners, om at blive en del af deres investering med projektnavnet Aimbot. Med det består Aimbot af selskaberne; Skill, Albatross, Pilaro og eSeven – sammen bliver de Norges førende Microsoft konsulenthus.

Selskaberne, som udgør Aimbot, tager kompetencer fra hele Microsoft-porteføljen med sig, og vil efter opkøbet kunne levere fra hele værdikæden, inkl. Dynamics 365 ERP og CRM, data og analyse, Office 365 og samarbejde, sikkerhed, moderne infrastruktur baseret på Azure, licensrådgivning med mere. Samarbejdet vil give selskaberne en større gennemslagskraft som en totalleverandør på Microsoft produkter, samtidig med at selskaberne får lov til at beholde nærheden til kunderne og den unikke kultur.

Om Aimbot

I juni 2021 gik grundlæggerne, ledelsen og de ansatte i selskaberne eSeven AS og Pilaro AS sammen med Credo Partners og etablerede Aimbot under norsk ejerskab. Ideen var at blive en ny vækstplatform for Microsoft-fokuserede IT-serviceselskaber, hvor grundlæggere og ledere samt de fleste aktionærmedarbejdere, fortsætter på ejersiden af den nye platform, Credo Partners vil repræsentere ca. 60% af ejerskabet. Nu går de ansatte og lederne i Skill og Albatross IT Consultants AS (AITC), også ind i samarbejdet og bliver dermed også en del af investeringen.

Match made in heaven

Det var i foråret 2021, at det hele startede med at Skill og Albatross (AITC) hurtigt fandt fælles fodslag. Begge firmaer havde et ønske om at vokse i takt med den stigende efterspørgsel fra kunderne på markedet, og så mulighederne for, at de sammen ville blive det førende konsulenthus på Microsoft CRM i Norge.

Vi ser en kraftig konsolidering i IT-branchen. Der er tydelige fordele ved at være større, og klare synergier at hente, og i stigende grad udfordrende at være lille. Behovet for at vokse er der for at skabe de rigtige muligheder for vores ansatte. Som en større aktør vil vi være aktuelle for større projekter og mere spændende opgaver, samt blive mere attraktiv for nye talenter og endda mere spændende fagmiljøer, siger Skill AS‘ grundlægger og daglige leder Kai Atle Rød.
Da vi blev introduceret for Credo Partner’s vækstplatform Aimbot, bestående af Pilaro og eSeven, blev valget om at indgå i et samarbejde med disse let. Sammenlægningen vil medføre, at vi udvider vores projekter og leverancer til også at inkludere Microsoft ERP, og bliver totalleverandør på Microsoft teknologi. Derudover deler vi de samme tanker for fremtiden, og har samme værdier, som er et rigtigt godt udgangspunkt for et kulturelt match, fortæller Rød.

Om samarbejdet og fremtiden

Dette er en sand glæde! Der har været stor interesse for Albatross’ tjenester og ikke mindst vore værdi fokuserede projekttilgange. Sammen med eSeven, Pilaro og Skill får gruppen endnu større kapacitet, faglig tyngde og supplerende tjenesteområder, som gør, at vi vil være i stand til at blive en «one stop shop» strategisk partner for vore eksisterende og fremtidige kunder, siger Stein Holte, Daglig leder i Albatross IT Consultants (AITC).

Også CEO i Aimbot, Odd Nymark ser frem til det tætte samarbeidet med Skill AS og AITC:

Med Skill og Albatross ombord har Aimbot taget et vigtigt skridt i retning af at skabe Norge’s ledende IT-service partner fokuseret på Microsoft teknologi. Jeg glæder mig til at arbejde tæt sammen med de flinke medarbejdere hos Albatross og Skill for at sikre, at vores kunder kan få adgang til kompetencer og produkter i verdensklasse, siger Nymark.

Sjovt at se, at de ansatte er med

Da aftalen kom i stand, udviste selskaberne med deres ejere og ansatte et kæmpestort engagement og stor tro på investeringen, da over 98% af de ansatte aktionærer ønskede at re-investere i det nye selskab med betydelig overtegning.

Tilbagemeldingerne fra de ansatte har været helt fantastisk. De ansatte aktionærer hos Skill og Albatross har vist et utroligt engagement og en stærk vilje til at investere deres sparepenge i Aimbot, hvilket førte til en betydelig overtegning. Dette er en vigtig bekræftelse fra ansatte i begge selskaber om, at de har meget stor tro på investeringen og fælles fremtid, siger Kai Atle Rød.